چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - Wed 01 May 2024
  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • پلیس در حال انجام وظیفه/ به ترک فعل ۳۲ دستگاه مسئول درباره حجاب رسیدگی خواهد شد؟+ فیلم

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد ؟

  • دلالت‌های مهم قانون H.R.815 برای ایران

  • جزئیات جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/ خودروهای تولیدی کجا هستند؟

  • ماجرای زمین خوردن شهید خرازی و روضه زنده

  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌ و فیلم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 360611
    تاریخ انتشار: 27/آذر/1402 - 09:51

    پای ناتوانی سازمان هواشناسی در "عدم‌امکان فرود هواپیما با دید کم" در فرودگاه‌های کشور درمیان است!

    کارشناس هواشناسی با بیان اینکه وظیفه سازمان هواشناسی ارائه پیش‌بینی‌های دقیق دوساعته برای پروازهاست، گفت: در زمان حاضر در فرودگاه مهرآباد با دید زیر ۸۰۰متر و فرودگاه‌های دیگر کشورمان با دید کمتر از ۱۰۰۰متر و ۱۲۰۰ متر هواپیما نمی‌تواند فرود بیاید!

     پای ناتوانی سازمان هواشناسی در "عدم‌امکان فرود هواپیما با دید کم" در فرودگاه‌های کشور درمیان است!

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل ازتسنیم ،  حسین اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با بیان اینکه برخی پیش‌بینی‌های آب‌وهوا با مدل‌های عددی و برخی با مدل‌های غیرعددی است، اظهار کرد: یکی از پیش‌بینی‌ها، پیش‌بینی 2ساعته است که به‌خصوص برای بخش "حمل‌ونقل هوایی" مهم است.

    وی ادامه داد: الآن در گزارش‌های سازمان هواشناسی، دیده‌بان وضع هوای فرودگاه و ایستگاه را می‌دهد. سازمان هواشناسی موظف است بعد از اطلاعاتی که دیده‌بانی ارائه کرد، یک پیش‌بینی دوساعته برای‌ فرودگاه اعلام کند.

    وی افزود: مثلاً برای فرودگاه امام که دستگاه ILS دارد اگر دید افقی به کمتر از 400 متر برسد، برف سنگین یا بارندگی سنگین داشته باشد، دید را برای خلبان کم خواهد شد، در این صورت هواپیما امکان فرود در فرودگاه را نخواهد داشت.

    این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: در زمان حاضر در فرودگاه مهرآباد با دید زیر 800 متر و فرودگاه‌های دیگر کشورمان با دید کمتر از 1000 متر و 1200 متر هواپیما نمی‌تواند فرود بیاید!

    اردکانی با بیان اینکه "این نقصی است که فرودگاه‌های کشور دارند" متذکر شد:‌ در دنیا دید را در فرودگاه‌ها به 30 و 50 متر کاهش داده‌اند؛ در برخی فرودگاه‌ها دستگاه‌های ILS خلبان را برای فرود هواپیما به‌صورت کور راهنمایی می‌کنند؛ این در حالی است که در فرودگاه امام کشورمان با دید کمتر از 400 متر هواپیما نمی‌تواند بنشیند و باید به فرودگاه دیگر جایگزین برود.

    وی راهکار موقت برای رفع این مشکل را پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت هواشناسی دانست و اضافه کرد:‌ برای مثال، خلبان پیش‌بینی برای پرواز اهواز می‌گیرد به‌سمت مقصد حرکت می‌کند اما چون اهواز، مه‌آلود است نمی‌تواند فرود بیاید و مجبور است به فرودگاه دیگری برود تا وضعیت آب‌وهوا بهتر شود؛ این مسئله نشان می‌دهد که اهمیت پیش‌بینی‌های دوساعته سازمان هواشناسی چقدر زیاد است و این سازمان باید دقت خیلی زیادی در این رابطه داشته باشند.

    اردکانی تصریح کرد:‌ اگر خلبانی در اهواز نمی‌تواند با مه، هواپیما را فرود بیاورد، اشتباه پیش‌بینی‌های هواشناسی است؛ این‌که سازمان هواشناسی نتوانسته است در ساعت فرود پیش‌بینی کند، دید در مه مثلاً 0 یا 100 یا 200 متر خواهد شد؛ همین می‌شود که هواپیما پرواز می‌کند و این همه مشکلات برای مسافران پیش می‌آید؛ بنابراین سازمان هواشناسی موظف است برای هر کدام از بازه‌های زمانی پیش‌بینی‌ها را به‌روزرسانی کند.

    انتهای پیام/+

    نظرات بینندگان
    نظرات شما